NOÉMI KARÁCSONY (Brașov) și GEANINA SĂLĂGEAN (București)

NOÉMI KARÁCSONY (Brașov) și GEANINA SĂLĂGEAN (București)
Este disponibil AICI!

    Sâmbătă, 11 iulie
    Sanctuarul Franciscan de la Șumuleu Ciuc – Basilica Minor Papilis
    18.00–18.45 Sfânta Liturgie
    18.45 NOÉMI KARÁCSONY (Brașov) și GEANINA SĂLĂGEAN (București)

    Pablo Bruna: Tiento de secondo tono por Ge sol re ut sobre la Letanía de la Virgen
    Johann Sebastian Bach: cantata Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust, BWV 170
    1. Aria: Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust
    2. Recitativo: Die Welt, das Sündenhaus
    3. Aria: Wie jammern mich doch die verkehrten Herzen
    4. Recitativo: Wer sollte sich demnach wohl hier zu leben wünschen
    5. Aria: Mir ekelt, mehr zu leben
    Johann Sebastian Bach: Preludiu şi Fuga in Do major, BWV 553
    Paul Richter: Sonata in Mi major- Finale

    Încheiată în 1726, cantata compusă pentru voce alto iese în evidență din rândul altor cantate de Bach prezentate în aceeași perioadă datorită duratei scurte și a instrumentației sale frugale. Ansamblul include oboe d’amore, instrumente cu coarde, continuo și orgă obligată. Este interesant faptul că, spre deosebire de cantatele de Bach ale vremii, orga nu cântă vocea obligată a sinfoniei de deschidere, ci însoțește două arii (a doua și a treia). Concertul din seara aceasta este o versiune a cantatei acompaniată de orgă.
    Prima arie este o arie da capo, cu o atmosferă pastorală senzuală; atât muzica, cât și textul creează efectul păcii și reconcilierii interioare. A doua arie este introdusă cu un recitativo secco. Această arie este remarcabilă prin orchestrarea sa neobișnuită: intervine o pauză în continuo și pe cele două claviaturi ale orgii răsună două voci obligate separate. A treia voce este interpretată de vioară și violă. Lipsa elementului continuo simbolizează lipsa de direcție, subliniată în text: cei care disprețuiesc cuvântul Domnului își pierd direcția vieții. Al treilea recitativ este acompaniat de continuo și de instrumente cu coarde. Aria de încheiere a cantatei seamănă cu un imn de glorificare, simbolizând abandonarea treburilor lumești și aspirația spre cer, susținute nu numai de text, ci și de figurațiile intense ale instrumentelor de acompaniament și ale orgii obligate.
Noémi Karácsony – alto
Geanina Salagean – orgă

RomaniaEnglishHungary